Aktywność w ciąży

Nie można mieć wątpliwości, że ciąża to specyficzny okres w życiu każdej kobiety. Weźmy tutaj pod uwagę, że wiele kobiet stroni wówczas od aktywności. Czy słusznie ograniczają one wszelkie sporty do absolutnego minimum? Trzeba pamiętać, że wysiłek, z jakim kobieta zmaga się podczas porodu, porównać można do biegu maratońskiego. Być może jest to porównanie nieco na wyrost, ale jednak nie da się ukryć, że wysiłek jest wówczas ogromny. Jak się do niego przygotować? Oczywiście przez ćwiczenia.

Pływanie

Jeżeli mielibyśmy polecić kobiecie w ciąży jakąś formę aktywności, bez wahania wskazalibyśmy na pływanie. Oczywiście nie jest powiedziane, że kobieta musi być mistrzem pływania. Nie jest to konieczne, bo wystarczający będzie sam relaks, a więc nawet leżenie w wodzie. Poza tym do wyboru są różne zajęcia przygotowane przez pływalnie. Zaliczyć do nich można aqua aerobic, ćwiczenia relaksujące, ćwiczenia rozciągające, pływanie lecznicze i wiele innych. Pływanie jest więc wielką korzyścią dla kobiety i jej płodu. Pamiętajmy natomiast o tym, że woda w basenie musi być czysta. W innym wypadku z takiej aktywności trzeba zrezygnować.

Jogging

Wskazany jest też jogging. Przynajmniej w przypadku tych kobiet, które biegają na co dzień. Nie ma wówczas przeciwwskazań co do tego, aby z tej formy aktywności rezygnować, jeżeli inaczej nie zadecyduje lekarz prowadzący. Natomiast w momencie, kiedy odczuwasz, że serce zaczyna za szybko bić, pojawiają się duszności czy bóle głowy, z biegania należy zrezygnować. Podobnie jak wtedy, kiedy czujesz się osłabiona.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *