Najlepsze sposoby aktywności dla osób starszych

Aktywność fizyczna wielu Polaków pozostawia wiele do życzenia. Nic dziwnego, że nie inaczej jest w przypadku seniorów, którzy szczególnie powinni zadbać o swoje zdrowie. Ze względu na to, że nie chodzą oni już do pracy i mają mnóstwo wolnego czasu, muszą zadbać o aktywność. Jak się okazuje, możliwości oddawania się aktywności fizycznej osoby starsze mają dość wiele. Na co zatem postawić, aby w wieku seniora cieszyć się dobrym zdrowiem?

Spacer

Wydaje się, że najlepszą możliwą opcją będzie spacer, który nie jest męczący. Nie muszą to być oczywiście długie spacery, ale oczywiście kilkadziesiąt minut dziennie jest wskazane. W związku z tym, że seniorzy wolnego czasu mają bez liku znalezienie 20-30 minut w ciągu dnia nie powinno stanowić dla nich żadnego problemu.

Nordic walking

Moda na nordic walking, a więc spacerowanie z kijkami zbliżonymi do kijków narciarskich pojawiła się w Polsce przed kilkoma laty. Trzeba zauważyć, że spacerujących z nimi seniorów na polskich ulicach jest dość wielu, choć na nordic walking stawiają też znacznie młodsze osoby, które mogłyby postawić na inną formę aktywności. Wydaje się natomiast, że dla seniorów nordic walking jest wręcz stworzony.

Zdrowie

Pamiętajmy również, że seniorzy muszą baczyć na swoje zdrowie, a więc choćby choroby serca czy nadciśnienie. W takiej sytuacji ruch musi być umiarkowany. Nie należy się zbytnio przemęczać, choć leżenie godzinami przed telewizorem czy rozwiązanie krzyżówek również nie jest najlepszym rozwiązaniem i na pewno nie przyczyni się do poprawy zdrowia osób starszych.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *